T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / AVCILAR - Mehmet Baydar Anadolu Lisesi

PROGRAMLI ÇALIŞMA REÇETESİ

PROGRAMLI ÇALIŞMA REÇETESİ

    Gerçek şu ki, programlı çalışmak, bu yarışa daha etkili bir şekilde hazırlanmanıza yardımcı olacağından; programınızın sağlayacağı disiplinli çalışma ile daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşabilmeniz mümkün olacaktır. Öte yandan programlı çalıştığınızda ders dışındaki sosyal ve dinlendirici aktivitelere de gerektiği  ölçüde zaman ayırabilirsiniz. Bu nedenle ideâl bir program için şu aşamaları takip etmelisiniz.

1. Aşama : Eksiklerinizi tespit etmeli, her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli ve konuları sıralamalısınız.

2. Aşama: Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veyâ birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. Ancak bu konuda programınızın tıkış tıkış olmamasına dikkat etmelisiniz.

3. Aşama: Programınızı hazırlarken günlük ders çalışma zamanınızı, okuldaki sürenizi, sosyal aktivitelerinizi, fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri de dikkate almalısınız. 
Aslā dışarıdan bakıldığında hayranlık uyandıran ama uygulanma olasılığı az olan, ağır yükler getiren, insanın içini sıkan, katı kuralları olan ve insanı tek-tipleştiren veya robotlaştıran bir program hazırlamayın.

Bu anlamda ideal bir program;

17-05-2017a) Uygulanabilen programdır.

b) Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır.

c) Aynı güne ait derslerin içeriği birbirine benzememelidir.

d) Bir derse ait süre 3-4 saat gibi uzun bir zaman dilimlerine sarkmamalıdır.

e) Mantık ve işlem içerikli dersler sabah saatlerine, yorum ve düşünce gücü içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir.

f) Hazırlanan program, size zorunluluk hissi değil, sorumluluk hissi veren bir program olmalıdır. Bu nedenle programdaki işleyiş yaşam akışınızla birebir örtüşmelidir ve de uyuşmalıdır. 

g) Alanınızda yer alan derslerin daha yoğun olduğu bir program özelliği taşımalıdır.

h) Önemli olan programı kiminle hazırladığınız değil, programı bizzat sizin hazırlayarak uygulayabilmenizdir.

I) Programın içeriği öncelikle konu tekrarına, daha sonra ise teste dayalı olmalıdır. İkinci sömestri ise bunu tersine çevirerek, öncelikle test yoğunluğuna ağırlık verip, bunun ardından konu tekrarlarına daha az zaman ayırabilirsiniz. 

i) İşlenmiş olan konuların günlük, haftalık ve aylık tekrarları programınıza uygulanabilecek bir şekilde yansıtılmalıdır / serpiştirilmelidir.

j) Belirli aralıklarla uygulayacağınız bireysel TYT YKS denemeleri de programa ilâve edilmelidir.

k) Ve son olarak şunu söylemek istiyorum ki, sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sonundaki program taslakları kesinlikle birbirinden farklı olmalıdır.            

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.12.2017 - Güncelleme: 11.12.2017 10:54 - Görüntülenme: 69
Kaynak: ESENYURT ANADOLU LİSESİ
  Beğen | 0  kişi beğendi